خواص خرید ماهی زنده ناخدا طاهر چیست ؟
نوشته شده توسط : ویدا اسماعیلی

ماهی ومیگو از بهترین محصولات پروتئینی که تقریبا می‌تواند توسط افراد با سنین و وضعیت‌های سلامتی مختلف سلامتی استفاده شود، گوشت سفید است. اما در میان گوشت سفید، ماهی و میگو جایگاه ویژه‌ای دارند؛ بنابراین ما در این مطلب سعی کرده‌ایم مطالبی درباره خواص شگفت‌انگیز ماهی ومیگو که از آن بی‌اطلاع بودید، بیان کنیم. قطعا اگر شما نیز با اکثر خواص ماهی و میگو آشنا شوید، این دو محصول پروتئینی را در لیست وعده‌های غذایی خود به صورت دائمی قرار خواهید داد. با ما همراه باشید.

 خواص خرید ماهی زنده  ناخدا طاهرچیست ؟

این غذای دریایی از بهترین و محبوب‌ترین غذاها میان مردم سراسر دنیا مخصوصا قاره آسیا است و ما نیز در این قسمت به ۷ مورد از فواید این غذای دریایی که موجب شده متخصصین تغذیه آن را مدام به مردم پیشنهاد کنند اشاره می کنیم. این خواص عبارتند از: ماهی سرشار از انواع مواد مغذی است ماهی دارای مقادیر زیادی از پروتئین، ید و انواع ویتامین‌ها است و چربی آن نیز از سالم‌ترین چربی‌های غذایی به شمار می‌رود، ماهی سرشار از ویتامین د است.

 همانطور که اطلاع دارید امروزه جمعیت کثیری از مردم از کمبود ویتامین د و مشکلات سلامتی ناشی از آن رنج می‌برند. همچنین ماهی غنی از امگا ۳ است و امگا ۳ و مکمل‌های آن توسط پزشکان برای بهبود عملکرد مغز به خصوص در کودکان توصیه می‌شود. حتی مادران باردار نیز برای بهبود رشد مغز جنین خود بایستی امگا ۳ را تحت نظر پزشک مصرف کنند و یکی از بهترین منابع آن ماهی است. اگر از کمبود امگا ۳ رنج می‌برید پیشنهاد ما به مصرف هفته‌ای یک بار ماهی است. مصرف ماهی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد تحقیقات علمی نشان داده است که مصرف منظم غذاهای دریایی از جمله ماهی خطر سکته قلبی، حملات قلبی و مرگ ناشی از آن‌ها را کاهش می‌دهد. علت آن نیز دارا بودن مقادیر فراوانی از اسید چرب امگا ۳ است.





:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: